Rólunk

Mit is jelent a lakópark takarítás? Mitől lesz ez a munka prémium? Hogyan tudjuk megtalálni azt a céget, aki számunkra megfelelő munkát fog végezni?

Egy teljes lakópark valamint egy hagyományos társasház takarítása között hatalmas lehet a különbség, amivel egy közös képviseletnek vagy üzemeltetéssel foglalkozó cégnek tisztában kell lennie.

Más jellegű takarítás folyik egy egylépcsőházas társasházban (pl. egy négyszintes vagy akár tízszintes épületben, amelyet számos cég, illetve magánszemély elvállal), mint egy lakóparkban, egy komplexumban. Ami tegyük fel több lépcsőházból áll, több mélygarázsból tevődik össze. Adott esetben több száz család lakik ott, több mint ezer ember.

Ez már komoly tervezést, logisztikát igényel ahhoz, hogy ezt szakszerűen kivitelezni lehessen, és csak felkészült emberek tudják ezeket precízan levezetni.

Egy sima társasház takarítását sokkal könnyebb megoldani. Gyakorlatilag szinte bárki, akit az “utcáról” összeszedünk (de lehet az akár egy lakó is), beválhat: egy kicsit lesöpri, felmossa és az már jól van úgy, ahogy van.

Miért nagyon fontos, hogy ezzel tisztában legyünk?

Az új építésű épületek többségében exkluzív, elegáns, jó minőségű burkolatokat építenek be, ami már különleges gondoskodást igényel. Ezt ugye már nagyon sok esetben gépesítetten lehet – és kell is – csinálni. Ott, ahol az épületek alatt már több tízezer négyzetméternyi garázs van, azt nem lehet egyszerű felmosó vödrökkel karbantartani! Oda már olyan gépek kellenek és olyan tudású szakemberek, akik ezeket tényleg szakszerűen tudják ellátni – vigyázva a burkolatokra, ugyanakkor tisztán tartva azt. Biztosítva, hogy kellemes közérzete legyen a lakónak, aki ott jön-megy, közlekedik naponta, és amúgy egy viszonylag magas közös költséget fizet. Szükséges, hogy ezért megkapja a megfelelő szolgáltatást.

Egy nagyon precízen, óramű pontossággal megtervezett szolgáltatást kell itt felmutatni. Úgy szoktuk nevezni, hogy programozott takarítási szolgáltatás, ahol napra lebontva meg van határozva, hogy az épület melyik részét takarítjuk. Vannak napi szinten lebontott feladatok, de heti, havi, negyedéves, féléves, éves szinten lebontott feladatok is. Ezek be vannak programozva több évre előre, és ezen megyünk végig. Nyilván, ha menet közben felmerül valamilyen más igény, akkor ezeken lehet természetesen változtatni, de ezt gyakorlatilag óraműpontosan be kell tervezni, és ennek a kivitelezését folyamatosan ellenőrizni; figyelni, hogy mikor, hol és mit kell csinálni.

A legtöbb esetben itt már nem elegendő, hogy ott van egy alkalmazott, aki odamegy, felmos, felsöpör, fölsúrol, leszedi a pókhálót vagy akármilyen más takarítási feladatot ellát. Hanem itt már egy csapatról beszélünk, akit koordinálni, irányítani kell, és egy csapatnak már lelke van, amit karban kell tartani. Ezért is sokkal másabb ez, és nem összetévesztendő egy egyszerűbb, kisebb épület takarításával, itt már egy komplex feladatsorról beszélünk.

Püsök Ferenc
cégvezető, tisztítás-technológiai szakember
Tisztítás-Technológiai Tudományok Intézete gyakorlati oktatója
Makulátlan Tiszta Terület Kft.